A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon

-
2019.12.03.

A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon

Több mint két tucat európai nemzet kiskereskedelmi kávézópiacát vizsgálva, összesen 37.598 kávézót üzemeltetnek a nagy láncok, mely 3,4 százalékos növekedést jelent az elmúlt 12 hónapban, – áll az Allegra világkávé-portáljának a 2020-as európai kávépiacról szóló jelentésében.


Noha továbbra is növekedés tapasztalható a kávézópiacon, - figyelembe véve néhány politikai és gazdasági kihívást Európa szerte, - a 3,4 százalékos növekedési ráta jelentősen elmarad a 2017-es 6,4 százaléktól és az előző évi 6,0 százaléktól, amit az Allegra mért az elmúlt két korábbi évben.

Az Allegra becslése szerint az európai "brandingelt" kávézópiac 2025-ig eléri a 45.000 üzlethelyiséget, aminek ötéves összetett éves növekedési üteme 3,9 százalék.

Összehasonlításképpen, a becslések szerint az Egyesült Államok piacán jelenleg mintegy 37.274 olyan kávézó működik, amelyik valamelyik kávézólánchoz tartozik, miután éves növekedési ütemük 3,3 százalék volt.

A 2020-as Európa jelentéshez az Allegra világkávé-portálja több mint 300 konzultációt és online felmérést folytatott az iparág vezetőivel, és több mint 7500 online felmérést készített a fogyasztókkal négy kulcsfontosságú piacon: Németországban, Franciaországban, Hollandiában és Írországban.

Mint ahogyan a World Coffee Portal az Egyesült Államok kávézó piacáról szóló közelmúltbeli jelentése is megállapította, a nagy nemzetközi kávézóláncok továbbra is vezetik a piac növekedését, holott többen úgy gondolták, hogy a piacot a kisebb, független, specialty kávézók fogják előbbre mozdítani, akik olyan mutatókkal képesek magukat megkülönböztetni a multinacionális vállalatoktól, mint a minőség és a fenntarthatóság.

Az Allegra szerint a kontinens 20 legnagyobb kávélánca mára a teljes kávézópiac 45 százalékát lefedi, élükön olyan nevekkel, mint a Costa Coffee, a Starbucks, a McCafé, a Paul, az Illy Caffè és a Segafredo Zanetti, melyek legalább 15 piacon jelen vannak.

Három lánc önmagában (a Starbucks, a McDonald's McCafé és a Coca-Cola tulajdonában lévő Costa Coffee) felelős az új 2019-es üzletnyitások közel egyharmadáért, és ez a három márka jelenleg az egész európai kávézó szegmens közel negyedét alkotja.

A növekedés üteme Európa számos legnagyobb kávézópiacán lelassult az előző évhez képest: Németország növekedése 2,5 százalékra esett vissza, a francia növekedés több mint felével 3,2 százalékra, az Egyesült Királyság pedig a 2018. évi 8,7 százalékról mindössze 0,9 százalékra mérséklődött.

A kávézók Törökországban szenvedték el a legnagyobb veszteséget (-2,9 százalék), míg az üzletek száma kis mértékben csökkent Magyarországon, Belgiumban és Svédországban. A leggyorsabban növekvő európai kávézópiacok inkább Kelet-Európába koncentrálódtak, Romániában a növekedés 28,3 százalék volt, míg Kazahsztánban 26,5 százalék és Ukrajnában 16 százalék.

"A kihívásokkal teli gazdasági helyzet és a mély fogyasztói bizonytalanság ellenére az ismert, márkás kávézók növekedése továbbra is a legtöbb európai piacon folytatódik" - nyilatkozta Jeffrey Young az Allegra Csoport vezérigazgatója és alapítója. "A kávézóláncok kínálata egyre népszerűbb választási lehetőség a korábban hagyományosan gondolkodó fogyasztók számára is, melyet alátámasztanak az életmóddal kapcsolatos vizsgálatok."

Borítókép: Pinterest

Küri Attila

Tetszett a(z) A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon hír? Ha igen, oszd meg másokkal!
Tetszett a(z) A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon hír? Írd meg véleményed!

További Kávéházak hírek

Kávézókban és a reggelizőkben kezdődik a CAFe Budapest

Kávézókban nyit az október 9. és 25. között rendezendő 29. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál, amelyen reggeli minikoncertek, a kísérletezés és az improvizáció iránt elkötelezett formációk, valamint a hazai dzsesszélet egyik meghatározó zongoristájának ősbemutatója is várja a közönséget.

2020.09.21.

"narrow"
Gear.svg