2019.12.03.

A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon

Több mint két tucat európai nemzet kiskereskedelmi kávézópiacát vizsgálva, összesen 37.598 kávézót üzemeltetnek a nagy láncok, mely 3,4 százalékos növekedést jelent az elmúlt 12 hónapban, – áll az Allegra világkávé-portáljának a 2020-as európai kávépiacról szóló jelentésében.


Noha továbbra is növekedés tapasztalható a kávézópiacon, - figyelembe véve néhány politikai és gazdasági kihívást Európa szerte, - a 3,4 százalékos növekedési ráta jelentősen elmarad a 2017-es 6,4 százaléktól és az előző évi 6,0 százaléktól, amit az Allegra mért az elmúlt két korábbi évben.

Az Allegra becslése szerint az európai "brandingelt" kávézópiac 2025-ig eléri a 45.000 üzlethelyiséget, aminek ötéves összetett éves növekedési üteme 3,9 százalék.

Összehasonlításképpen, a becslések szerint az Egyesült Államok piacán jelenleg mintegy 37.274 olyan kávézó működik, amelyik valamelyik kávézólánchoz tartozik, miután éves növekedési ütemük 3,3 százalék volt.

A 2020-as Európa jelentéshez az Allegra világkávé-portálja több mint 300 konzultációt és online felmérést folytatott az iparág vezetőivel, és több mint 7500 online felmérést készített a fogyasztókkal négy kulcsfontosságú piacon: Németországban, Franciaországban, Hollandiában és Írországban.

Mint ahogyan a World Coffee Portal az Egyesült Államok kávézó piacáról szóló közelmúltbeli jelentése is megállapította, a nagy nemzetközi kávézóláncok továbbra is vezetik a piac növekedését, holott többen úgy gondolták, hogy a piacot a kisebb, független, specialty kávézók fogják előbbre mozdítani, akik olyan mutatókkal képesek magukat megkülönböztetni a multinacionális vállalatoktól, mint a minőség és a fenntarthatóság.

Az Allegra szerint a kontinens 20 legnagyobb kávélánca mára a teljes kávézópiac 45 százalékát lefedi, élükön olyan nevekkel, mint a Costa Coffee, a Starbucks, a McCafé, a Paul, az Illy Caffè és a Segafredo Zanetti, melyek legalább 15 piacon jelen vannak.

Három lánc önmagában (a Starbucks, a McDonald's McCafé és a Coca-Cola tulajdonában lévő Costa Coffee) felelős az új 2019-es üzletnyitások közel egyharmadáért, és ez a három márka jelenleg az egész európai kávézó szegmens közel negyedét alkotja.

A növekedés üteme Európa számos legnagyobb kávézópiacán lelassult az előző évhez képest: Németország növekedése 2,5 százalékra esett vissza, a francia növekedés több mint felével 3,2 százalékra, az Egyesült Királyság pedig a 2018. évi 8,7 százalékról mindössze 0,9 százalékra mérséklődött.

A kávézók Törökországban szenvedték el a legnagyobb veszteséget (-2,9 százalék), míg az üzletek száma kis mértékben csökkent Magyarországon, Belgiumban és Svédországban. A leggyorsabban növekvő európai kávézópiacok inkább Kelet-Európába koncentrálódtak, Romániában a növekedés 28,3 százalék volt, míg Kazahsztánban 26,5 százalék és Ukrajnában 16 százalék.

"A kihívásokkal teli gazdasági helyzet és a mély fogyasztói bizonytalanság ellenére az ismert, márkás kávézók növekedése továbbra is a legtöbb európai piacon folytatódik" - nyilatkozta Jeffrey Young az Allegra Csoport vezérigazgatója és alapítója. "A kávézóláncok kínálata egyre népszerűbb választási lehetőség a korábban hagyományosan gondolkodó fogyasztók számára is, melyet alátámasztanak az életmóddal kapcsolatos vizsgálatok."

Borítókép: Pinterest

Küri Attila

H i r d e t é s

x-presso

H i r d e t é s

Kávéházak hírek

A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon hír borítóképe
Megduplázná a MOL a Fresh Cornerek számát 2021-re

Jelentős bővülést és fejlesztést tervez a MOL a Fresh Corner kávézók kapcsán és a rivális olajcégek üzletei mellett versenyezni kívánnak a McDonald's, a Starbucks, a KFC és a Costa Coffee vendégeiért is.

2020.01.12.
A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon hír borítóképe
A Lavazza beszáll a Forma-1-be

A Lavazza együttműködési megállapodást kötött a 2020 FIA Formula One World Championship bajnokságban induló ROKiT Williams Racing csapatával.

2020.01.11.
A nagy láncok 3,4 százalékot nőttek az európai kávézópiacon hír borítóképe
A Pepsi is beszáll a kávé üzletbe

A Pepsi bejelentette, hogy Pepsi Café néven 2020 áprilisában új italokat dob a piacra az Egyesült Államokban, mely összekapcsolja a kávé testesebb ízét a Pepsi kóla könnyed, frissítő ízével.

2019.12.22.

H i r d e t é s