2020.02.17.

A Starbucks körvonalazta ambiciózus 2030-as fenntarthatósági céljait

Kevin Johnson vezérigazgató ismertette a Starbucks 2030-ig tartó „erőforrás-pozitívvá” válásának terveit, mely kiterjed többek között a növényi alapú menükre, az egyszer használatos csomagoló anyagokra és a hatékonyabb ellátási láncokra.


A társaság érdekeltjeinek címzett nyilvános levélben Johnson vázolta az intézkedéseket, melyeket a Starbucks a környezetre gyakorolt hatásainak globális csökkentése érdekében tesz. A 2021-ben 50 éves kávécég a következő évtizedre vonatkozóan célul tűzte ki, hogy 50%-kal csökkenti az értékesítési helyek és az ellátási láncok szén-dioxid kibocsátását, a vízfogyasztást és a hulladéklerakókba szállított szemét mennyiségét.

"Ahogy közeledünk 2021-hez, a Starbucks 50. évfordulójához, fokozott sürgősséggel és meggyőződéssel tekintünk a kihívásaink elé. Még nagyobb volumenben kell gondolkodnunk és sokkal többet kell tennünk másokkal partnerségben, hogy vigyázzunk a bolygónkra." - mondta Johnson.

A Starbucks vállalta a téma tudományos megközelítését céljainak elérése érdekében, így felkérte a Quantis-t, hogy megmérje a környezetre gyakorolt hatásait és fenntarthatósági politikájának várható következményeit. A mérések szerint 2018-ban a világ legnagyobb kávélánca - a 31.000 üzlethelyiségében - 16 millió tonna szén-dioxidot bocsátott ki, 1 milliárd köbméter vizet használt fel és 868.000 tonnányi hulladékot termelt, köztük 6 milliárd eldobható csészét.

A meglehetősen ambiciózus fenntarthatósági célok teljesítése nem kis kihívást jelent a folyamatosan növekvő cég egészében, és főképp azokon a piacokon, ahol a Starbucks átlagon felüli sebességgel bővül, mint például Kínában. 2015-ben többek között a kávélánc nem tudta elérni azt a célját, hogy a csészéi 25%-át újrahasznosíthatóvá tegye, illetve a felszolgált italok 5%-át egyedi újrafelhasználható csészékben adja a fogyasztóinak.

Ennek ellenére a Starbucks jelentős erőforrásokkal és tapasztalattal rendelkezik a fenntarthatósági kezdeményezések végrehajtásához. A kávélánc ugyanis 2001-ben tette közzé első társadalmi felelősségvállalási jelentését, és sikerült elérnie a 2008-as célkitűzést, hogy 2015-ig elegendő megújuló energia tanúsítványt vásároljon a társaság által működtetett összes üzlet működtetéséhez.

Kutatások azt mutatják, hogy a környezetvédelmi, illetve az etikus termelési és feldolgozási szempontok egyre inkább előtérbe kerülnek a fogyasztók és a kávézó vállalkozások körében. Az Egyesült Államokban, ahol a Starbucks a 37.000-nél is több „márkás” kávézópiac 40%-át birtokolja, a 2019-ben megkérdezett fogyasztók 45%-a jelezte, hogy hajlandóak többet fizetni a fenntartható forrásból származó kávéért. A megkérdezett iparági vezetők háromnegyede egyetért a fenntarthatósággal, és a környezeti kérdések nagymértékben vagy közepesen érintik vállalkozásaikat.

Fotók: Starbucks

Küri Attila

H i r d e t é s

pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

H i r d e t é s

Kávéházak hírek

A Starbucks körvonalazta ambiciózus 2030-as fenntarthatósági céljait hír borítóképe
Megjelentek a közlönyben a gazdasági intézkedésekről szóló rendeletek

Megjelentek a Magyar Közlönyben a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak enyhítésére hozott azonnali intézkedések rendeletei, a kormányfő szerdai bejelentéseinek megfelelően az év végéig felfüggesztik minden magánszemély és vállalkozás szerdáig megkötött hiteleinek tőke- és kamatfizetési kötelezettségét, és a súlyos gondokkal küzdő szektorokban, így a turizmusban, a vendéglátásban, vagy a személyszállításban június 30-ig egyebek mellett a munkáltatók közteherfizetési kötelezettségét elengedik.

2020.03.19.
A Starbucks körvonalazta ambiciózus 2030-as fenntarthatósági céljait hír borítóképe
Gyermekmunkával vádolják a Starbucks és a Nespresso cégeket

Egy brit dokumentumfilm azt állítja, hogy guatemalai kisgyermekek megalázóan kevés pénzért hosszú órákon át kénytelenek olyan kávébab ültetvényen dolgozni, ami a Starbucks és a Nespresso ellátását segíti. George Clooney aggodalmát fejezte ki a történtekkel kapcsolatban.

2020.03.02.
A Starbucks körvonalazta ambiciózus 2030-as fenntarthatósági céljait hír borítóképe
Saját kávézót nyitott a Louis Vuitton Oszakában

A Trussardi, a Prada és a Tiffany & Co. után a logómintás luxustáskáiról ismert francia világmárka, a Louis Vuitton is belépett a vendéglátóiparba, és február 15-én Le Café V néven kávézót nyitott Japánban, az új oszakai, 4 szintes áruháza tetőterében.

2020.02.27.

Útjelzők a selyemúton

H i r d e t é s