Café World 2019.12.08.

Ehető kávéscsészéket tesztel az új-zélandi nemzeti légitársaság

Az Air New Zealand olyan kávéscsészéket próbál ki annak érdekében, hogy csökkentse a repülőgépek fedélzetén lévő hulladék mennyiségét, melyeket meg lehet enni az ital elfogyasztása után.


A légitársaság vezetése eldöntötte, hogy csökkenteni kívánják a szemétlerakókba szállított hulladék mennyiségét és első lépésként az utasoknak felszolgált, évente több mint nyolc millió adag kávét kínáló, papírból és kukoricából készített, komposztálható csészéket cserélik le még környezetbarátabb megoldásra.

A törekvésben a szintén új-zélandi Twiice vállalat állt a légitársaság mellé, akik vaníliaízesítésű biscottiból készült, pohár formájú, kemény és látszólag "szivárgásmentes" ehető tésztacsészéket gyártottak.

Az Air New Zealand egy nyilatkozatában kijelentette, hogy az innovatív kávéscsészéket a levegőben és a földön egyaránt tesztelik, annak érdekében, hogy megfeleljenek a fenntarthatósági kihívásoknak.

Jamie Cashmore, a Twiice társalapítója szerint a poharak "valóban pozitív hatással lehetnek a környezetre", ám néhány közösségi platformon az elégedetlenkedők szerint a légitársaságnak nem csupán a kávéscsészéket kell lecserélnie, ha a környezet javítására törekszik, hisz a járatok üvegházhatású gázokat termelnek az elégő üzemanyagból, amelyek szintén hozzájárulnak a globális felmelegedéshez, amikor a légkörbe kerülnek.

Más kritikusok az új poharak alapanyagával kapcsolatosan vetették fel elégedetlenségüket, mondván, hogy a vegán étrendet követő utasok nem fogyaszthatják, hiszen a poharak tojást tartalmaznak. A Twiice megerősítette azt az információt is, hogy poharai glutént, valamint nyomokban dióféléket és tejtermékeket is tartalmazhatnak.

A légitársaság az ételérzékeny vagy reform étkezésű utasai érdekében hangsúlyozta, hogy a növényi alapú poharai továbbra is elérhetőek lesznek minden járaton az új termékpróba ideje alatt.

Forrás: BBC

Küri Attila

H i r d e t é s

pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
B-opció válságban magyar módra

A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

Café Magyarország 2020.04.08.
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

Kávé akadémia 2020.03.20.

H i r d e t é s