Kávéházak versenye 2006.03.06.

Bécsi - A nagykávéház

A szegedi Bécsi Kávéház, a város központjában, a Feketesas utcában fekszik. Sarki épület, mely üzletként korábban a BÁV ruházati üzleteként működött, csökkentett alapterülettel 2000 év első feléig. A bérleti jog megszerzése után kezdődött a kávéházi funkcióra való átalakítás, személyes ötletek, és az Osztrák- Magyar Monarchia korabeli példák mai kornak megfelelő átültetésével.


Esztétikai megjelenését meghatározza a kor szecessziós stílusa, az Alfonz Muna képek, és a mélybordó felszín. Az "L" alakú elhelyezkedés utca felöli képét a hatalmas íves ablakok határozzák meg, amelyeken réz karnissal ellátott függönyök biztosítják a "védettséget".

Minden üvegfelületen megjelenik a Monarchia kétfejű sas címere. A belső tér nagy belmagasságú. A mintegy 120 ülővendégek thonett asztalok és székek mellett kávézhatnak, újságot olvashatnak, esetleg különféle csendes asztali játékoknak (sakk, malom, dominó) hódolhatnak.

A belső megvilágosítást íves fém falikarok, és sokágú mennyezeti csillárok biztosítják. Természetesen a 30 főt befogadó különterem is lehetőséget ad azok számára, akik a kávéház forgatagától "elzártabban" kívánnak időt tölteni.

Az épületet, amely magában foglalja a Café Wien-t, Magyar Ede tervezte. A nagy szegedi árvíz előtt ez a Burghardt ház többször is kávémérésként, kávécsarnokként nyílt meg a szegedieknek.

A ház gyönyörű belső díszítéseit a II. Világháború utáni időszak politikai nyomására letiporták, és eltűntették. Ebből csak a központi bejárat feletti oszlopok sasfejes díszítéseit sikerült restaurálni.

A kávéház megjelenése Szeged vendéglátásába új színt hozott. Elsőként adott helyet az Európában annyira kedvelt találkozóhely típusnak. A bécsi kávéházak hiteles élményét nyújtja a Café Wien minden betérő vendége számára.

H i r d e t é s

pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
B-opció válságban magyar módra

A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

Café Magyarország 2020.04.08.
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

Kávé akadémia 2020.03.20.

H i r d e t é s