Téma 2008.03.17.

Kávésszakma-tömörítő

Idén harmadik alkalommal került megrendezésre a Kávés Konferencia. Az eseménynek a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum adott otthont. Orbán Gergely, a konferencia szervezője elmondta: az egész napos szakmai esemény népszerűsége növekvő tendenciát mutatott, hiszen a részvétel megközelítőleg másfélszerese volt az előző év látogatottságának.


A kávéháztulajdonosok és -vezetők, baristák, belsőépítész cégek, valamint beszállítók az ország minden részéről képviseltették magukat. Az eddigi kávés konferenciákhoz hasonlóan az idei is igyekezett a kávéháziság kérdésének tág horizontot nyitni, ugyanakkor a tematizálással az eredményesség érdekében feszesebbre venni a találkozó menetét. Ahogy korábban az intézményesülés, a városfejlesztés és a kávékultúra, úgy most a versenyképesség problémáját járták körül az előadók. A délelőtt folyamán Barista Hungary közreműködésvel baristáknak szóló előadásokat tartottak, amit aztán kerekasztal beszélgetés tett teljessé.

A szélesebb szakmai körnek címzett délutánt Kiss Imre MKVM igazgatójának köszöntője nyitotta meg, amelyet Saly Noémi kávéház-történész az 1900-as évek piaci kihívásait vizsgáló előadása folytatott. Később Mózes Péter, a Hotel Astoria, és Buday Péter, a Matteo étterem séfje és tulajdonosa gondolkodott együtt arról, hogy miképpen működtethető sikeresen egy kis kávéház. Az utánuk következő Gerlán László, a Formative Rt. tulajdonos-vezetője pedig a tudatos térszervezés jelentőségét emelte ki a hatékonyság függvényében. A második előadói blokkban Stigrád András vendéglátó szaktanácsadó az adminisztráció és a versenyelőny kapcsolatát vizsgálva Mózes és Buday előadásához kapcsolódva szintén a kis kávéházak lehetséges buktatóira összpontosított. Végül a magyar vendéglátóipar jelenlegi helyzetét elemezve Orbán Gergely számbavette kávés vendéglátás kilátásait, illetve lehetséges fejlődési irányait.

A csúcstalálkozót sajtótájékoztató zárta, amelynen nyilvánosságra került a száz legjobb magyarországi kávéház listája és kihirdetésre került a Kávéházak Versenyének győztese. A tavalyi Dunapark Kávéház után a 2007-es "Év Kávéháza" a budapesti Gerlóczy lett. A vendéglátó szakemberekből és kritikusokból álló zsűri az elmúlt évek kávéházi fejleményeire válaszul további két díjat hozott létre. A "Legígéretesebb Új Kávéház" címet a szintén fővárosi Déryné Bisztró, a "Legjobb Láncszem"-nek járó díjat pedig a kecskeméti California Coffee Company nyerte el. A Déryné Bisztró trendérzékenységét kiváltképp a térkialakításában kamatoztatta ügyesen, a kecskeméti California Coffee Company pedig izgalmasan ötvözte a helyi sajátságokat a sztenderd jelleggel. És vajon miben rejlik a Gerlóczy Kávéház sikeressége?

Szabados Tamás, a Kávéházak.hu szerkesztője szerint: "A győztes egy európai léptékű kávéház. A hely formanyelvét tekintve nem igazodik szorosan a monarchiás tradíciókhoz, inkább egy tágabban vett európai örökséget ápol. Külön kiemelendő, hogy a Gerlóczy professzionálisan bánik a modern kommunikációs és marketing eszközökkel, ami a vendégekkel való kapcsolattartásban lassan elengedhetetlen feltétel." Gratulálunk a nyerteseknek!

H i r d e t é s

x-presso

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

A Starbucks TOP3 tippje vizsgázóknak cikk borítóképe
A Starbucks TOP3 tippje vizsgázóknak

A vizsgaidőszak végéhez közeledve az elmúlt 3 napban három igazán jó tanácsot gyűjtött össze a Starbucks Magyarország az Instagram profilján, melyek megtartásával bárki kihozhatja magadból a maximumot.

Kávézóláncok 2020.01.18.
100 éves tradicionális katalán kávé Magyarországon cikk borítóképe
100 éves tradicionális katalán kávé Magyarországon

Egy évszázados centenáriumát ünnepli idén a felső prémium kategóriájú kávékat készítő és forgalmazó Cafes Cornellá. A katalán családi vállalkozás remekműveit hazánkban is meg lehet kóstolni. (x)

Café World 2020.01.15.
Arabica és robusta – a két vetélytárs?! cikk borítóképe
Arabica és robusta – a két vetélytárs?!

Meglepő módon (tudomásunk szerint) nagyjából százféle kávénövény létezik, mi mégis csupán háromnak fogyasztjuk a termését. A coffee liberica rendkívül ritka, így igen csekély mennyiségben kerül csak kereskedelmi forgalomba. A világ kávétermésének mindössze 2-3%-át jelenti. A csomagolások hátoldalán található leírásokat böngészve nagy valószínűséggel az arabica és/vagy a robusta kifejezésekkel találkozol. Te tudod, hogy pontosan mit takarnak ezek az elnevezések? (x)

Kávé akadémia 2020.01.13.

H i r d e t é s