Téma 2008.01.10.

Kávézó irodisták

Nagy bejelentések, szimbolikus újranyitások és komoly vérveszteség nélkül telt el a 2007-es év: kávéházfronton a helyzet nagyjából változatlan.


A korábbi évekhez hasonlóan a fővárosban és vidéken is számtalan korszerű kiskávézó cégérével gazdagodtak az utcák, miközben a régiek csöndesen elvegetáltak, vagy éppen a változó igényekhez és feltételekhez igyekeztek igazodni.

A gyorskávézóláncok háza táján is volt némi mozgolódás: több nemzetközi franchise már megtette az első lépést, mások még az ajtó előtt toporognak. Mindeközben friss szakértői bejelentések szerint korántsem ért véget a plázaberuházási láz, a kávézók várhatóan mind nagyobb arányban költöznek majd a hagyományos, utcai üzlethelyiségekből a bevásárlóközpontokba. A Kávéházak.hu körkérdése alapján az üzletvezetők többsége borúlátó.

A független kávézók nagy része az elmúlt hónapokban komoly bevételkiesést könyvelt el: kevesebb a vendég, a törzsvendégek pedig a szokásosnál ritkásabban rendelnek. Egy frekventált budapesti üzlet 50 százalékos visszaesésről számolt be. Sokan a marketingtevékenység erősítésében vagy éppen szervezeti átalakításban keresik a megoldást.

A lendületben lévő, kialakult vendégkörrel és üzletmenettel rendelkező helyeket - most az irodaházak közelében létesült kávézók vannak nagy előnyben! - egyelőre nem fenyegeti komoly veszély, de a piac ismerői szerint több, lelkesedésből, nem kellően megalapozott üzleti koncepcióval megnyitott hely a következő hónapokban kihullhat a rostán.

  • Jelen cikkünket a Heti Válasz 7. évfolyamának 51. számában találja.

  • További cikkeinket a Heti Válasz Életstílus rovatában tekintheti meg.

  • H i r d e t é s

    pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

    H i r d e t é s

    Kávéházak magazin

    B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
    B-opció válságban magyar módra

    A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

    Café Magyarország 2020.04.08.
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

    Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

    Kávé akadémia 2020.03.20.

    H i r d e t é s