Café Budapest 2008.11.21.

Kiadó a szívem

"Kiadó kocsma" - hirdeti a cégér a Jókai téren, de a gyanútlan járókelő üres kézzel távozik, ha azért tér be, hogy a bérlés részleteiről érdeklődjön. A kocsma ugyanis elkelt, főleg mivel forgalmas, központi helyen található.


A Kiadó az erős konkurencia ellenére rövid úton népszerű lett, mert olyan összehasonlíthatatlan hangulata van, ami egyedülálló a környéken.

A kávézó bicikli- és kutyabarát, ideá lis találkozóhely, de magányos, elmélyült olvasgatásra is kiválóan alkalmas. A sok légteres elrendezés, az elvonulásra alkalmas fafaragásos kupék jók vagy egy szeminárium, vagy az első randi lebonyolítására is. Nem tipikus trendi romkocsma, sokan és sokszor járnak ide az idősebb korosztály képviselői közül is. Hangulatában kellemesen eklektikus, sok az arab kultúrára jellemző motívum, nyolcszögletű asztalka, díszes szőnyegek, de teret kap az aktuális képzőművészet is egy-egy falrészleten. A tibeti imazászló elmaradhatatlan kellék, emellett törzsi kultúrák állatmotívumai színesítik a palettát. A Kiadó étterem és kávézó is egyben, ezért kedvünkre válogathatunk a levesek, saláták, könnyű olaszos és reformételek között. Mi a csirkés, pestós bagettet próbáltuk ki, és nem csalódtunk. Mivel a hely csak 10-kor nyit, a későn kelők egészen délután 1-ig elkölthetik bohém reggelijüket.

A kávéjuk jó, a tejhab viszont kevésbé meggyőző. Sok jóféle pálinkát kínálnak, és más tömény italokból is impozáns a felhozatal. Csak egy dolog akad, amin érdemes lenne változtatni: egyik-másik pultos hozzáállása nem mindig követi a vendéglátásban elvárt normát, jókedv és előzékenység terén van még hova fejlődni.

  • Jelen cikkünket a Heti Válasz 8. évfolyamának 46. számában találja.

  • További cikkeinket a Heti Válasz Életstílus rovatában tekintheti meg.

  • H i r d e t é s

    pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

    H i r d e t é s

    Kávéházak magazin

    B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
    B-opció válságban magyar módra

    A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

    Café Magyarország 2020.04.08.
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

    Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

    Kávé akadémia 2020.03.20.

    H i r d e t é s