Füst 2007.09.10.

A Montecristo story

Ma a szivarok majdnem fele, amit minden évben exportáltak Kubából, még nagyobb hírnevet visz a világ legnépszerűbb Havanájának, a MONTECRISTO-nak, ami az egyszerű barna és fehér csapatot illeti. Ez nem mindig volt így és valóban megindítja az alapítóit, Alonso Menendezt és Pepe Garciát, a fiata márkaalapítókat, akiknek a szivarra vonatkozó nagyon különböző ötleteik voltak.


A Period volt az 1930-as Alonso vezette nagymúltú dohánylevélügynöki tevékenységgel foglalkozó vállalat, Menendez y Ca., amíg Pepe termelést vezette a híres Partagas gyárnál. Mindkettő arról álmodott, hogy a saját szivargyáruk akkora erőket összpontosítson, hogy létre tudják hozni Menendezt. Garcia vásárolt is egy meglehetősen kis hírnevő márkát helyben.

Akkor ott volt az alkalom, hogy vásároljon a sokkal nagyobb H Upmann márkának, amit birtokolt egy brit cég, a J Frankau & Co. Aztán, hogy fel tudják emelni a szükséges alapokat azáltal, hogy eladták Particularest, megközelítették D.G-t. A szabadúszó J Frankau, a tulajdonos, készített egy ajánlatot. A dolgok nem mentek jól. Először volt adott egy híres alkalom, mikor Alonso és DG, ahogy Freemant ismerték, beléptek, egy bárba, ekkor hívta meg a La Reguladorát egyenesen a H Upmann gyárból az utcán keresztül.

Először délen mentek be, azután eltűntek. Ahogy az idő szó nélkül múlt, a családjaik közül mindkettő egyre inkább érintett lett. Végül tíz nappal később Pepe attól, hogy Alonso tájékoztatta őt, kapott egy hírt, miszerint a Menendez y Garcia 100.000 fontért megvette H Upmannt J Frankautól. A füles New Yorkból származott!

Hamarosan ezután az incidens után DG szomorúan halt meg, miközben hagyta J Frankaunak, hogy Robert fia a kezeiben haljon meg, aki a UK Havana importőrök jelenlegi elnöke, a Hunters & Frankau.

Alonso és Pepe azonnal hozzákezdtek modernizálni a H Upmann gyárat és 1935-ig egy pozícióban voltak, hogy megvalósítsanak egy másik álmot: létrehozni a saját új márkájukat.

A szivarjaiknak kellett lenniük a legjobbaknak, amiket csak ők tudnak majd gyártani. A tartomány csak öt méretre volt korlátozva, amit egyszerűen számok által azonosítottak. Nem meglepő, hogy Alexander Dumas híres regénye nyomán MONTECRISTO-nak nevezték el, aki a megtestesült arisztokratikus hős, akinek a hőstettei nagyon népszerűek voltak annak idején.

Először H Upmann Montecristo Selection-nak nevezték el, de hamarosan meggyőzte őket a brit importőrük, egy vállalat (a Hunters & Frankau másik fele), akik szerint egyszerűen csak Montecristóként kellene nevezni a szivarokat.

Kis mennyiségeket importáltak Nagy-Britanniába a harmincas évek végén, mielőtt a dollárátirányítások, amiket a második világháború alatt kiróttak, megállították a Havanai kereskedelmet.

Az 1940-es évek végén a Tubes méretet hozzáadták a tartományhoz de különben a márka változatlan maradt a kubai Revolution után 1959-ben.

Hamarosan miután Fidel Castro hatalomra került, az Upmann gyár fölött átvette a hatalmat az állam és Alonso és Pepe is elköltözött a Kanári-szigetekre, ahol felállítottak egy új szivargyárat. Havanában folytonosságot nyújtott egy olyan ember, akinek legendás alaknak kellett lennie a kubai iparban, - ő volt José Manuel Gonzalez. Ismert Masinguilaként a személyzete segítségével gyorsan emelkedett a ranglétrán, hogy a legfelső vezető legyen H Upmannnál, hamar előléptették menedzserré. Bár egy szigorú gazda, ő saját füstrúdjai által nagy tiszteletnek örvendett, és nagy része volt abban, hogy a Montecristo egyenletességét és egyedülálló keverését az erőfeszítéseinek tulajdonítsák.

Az 1970-es évek elején négy új méretet mutattak be: a 9 1/4 Montecristo A; a karcsú Especiales és Especiales No.2; és a panatelara méretezték Joyita-t. A márkát eladásai alapján 1980-ig a világon az eladás legelső helyré helyezték. Ezt elősegítette, hogy a szórakoztatóipar kedvence is lett, Tom Jones énekes és Michael Caine és Albert Finney színészek, nem beszélve a híres Lew filmmogulról (most Lord) Grade-ről.

A Montecristo látványosságának okait a hírnévre emelkedett szivarkörökben vitatják meg gyakran. Természetesen a feltűnő egyenruhája könnyen meghatározta mindenhol a világban. De talán az első forrás a népszerűségére az egyedülálló keverékében rejlik, ami Kuba legjobb dohányai közül kerül ki, és ami egy elragadóan jellegzetes, keserű-édes íz.

Forrásanyag: Szivarszakértő.hu

H i r d e t é s

x-presso

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

A Starbucks TOP3 tippje vizsgázóknak cikk borítóképe
A Starbucks TOP3 tippje vizsgázóknak

A vizsgaidőszak végéhez közeledve az elmúlt 3 napban három igazán jó tanácsot gyűjtött össze a Starbucks Magyarország az Instagram profilján, melyek megtartásával bárki kihozhatja magadból a maximumot.

Kávézóláncok 2020.01.18.
100 éves tradicionális katalán kávé Magyarországon cikk borítóképe
100 éves tradicionális katalán kávé Magyarországon

Egy évszázados centenáriumát ünnepli idén a felső prémium kategóriájú kávékat készítő és forgalmazó Cafes Cornellá. A katalán családi vállalkozás remekműveit hazánkban is meg lehet kóstolni. (x)

Café World 2020.01.15.
Arabica és robusta – a két vetélytárs?! cikk borítóképe
Arabica és robusta – a két vetélytárs?!

Meglepő módon (tudomásunk szerint) nagyjából százféle kávénövény létezik, mi mégis csupán háromnak fogyasztjuk a termését. A coffee liberica rendkívül ritka, így igen csekély mennyiségben kerül csak kereskedelmi forgalomba. A világ kávétermésének mindössze 2-3%-át jelenti. A csomagolások hátoldalán található leírásokat böngészve nagy valószínűséggel az arabica és/vagy a robusta kifejezésekkel találkozol. Te tudod, hogy pontosan mit takarnak ezek az elnevezések? (x)

Kávé akadémia 2020.01.13.

H i r d e t é s