Kávéházak versenye 2005.12.19.

Balettcipő

Kávéházak Versenye 2005 >>benevezett kávézó>> Néhány éve újították fel, azóta szemünk láttára szépül, formálódik. A sétálóvá alakított utcák nagy példaképe, a Ráday nyomába még nem ér, de "helyekben" már a Hajós utca sem szűkölködik. Egyre-másra nyílnak itt a kávézók, a városlakók lépésről lépésre birtokba veszik az ajándékba kapott kövezetet.


Az Operától egy saroknyira található üzlet neve senkit ne tévesszen meg: a Balettcipő nem eszpresszó.

Ez a sajátos üzletforma (az eszpresszó kávéról üzlettípust csak Magyarországon neveztek el) a harmincas években jelent meg Budapesten. Az eszpresszó megnevezés, mielőtt még a kocsma szinonimája lett, a kávéháznál jellemzően kisebb alapterületű kávés vendéglátó egységet takart, melynek pultjánál éjjel-nappal folyt a fekete, székei sokszor kényelmetlenek voltak, csupasz vendégterét pedig télen gyakran be sem fűtötték: a gyorsan fogyasztó vendégek ilyenkor kabátban üldögéltek.

Az eszpresszó az azonos nevű kávékészítési technológia megjelenésekor, a gyorsuló élettempó és a funkcionalitás jegyében fogant.

Nos, bárki megbizonyosodhat róla: a Balettcipő nem ezt a tradíciót folytatja. Az utónevet valójában csak hagyománytiszteletből vette fel, helyén ugyanis még a rendszerváltás előtti időben színházi emberek által frekventált presszó üzemelt.

Az üzlet, mai formájában, 2002 óta üzemel. Kívül: saroképület, nagy ablaktáblák, bent: igazi "kult" café. A tér hármas tagolású. Aki csak egy kávéra tér be, elfogyaszthatja az ablaknál egy bárszéken, aki hosszab tartózkodásra vágyik, leülhet az alsó vendégtérben, vagy elvonulhat a párnázott galériára. A főbb díszítőelemek a mediterrán, bizánci mozaikos és észak-afrikai jegyeket ötvözik, ezek adják a kávézó alapvetően délies jellegét, amihez az étel- és italválaszték is idomul.

H i r d e t é s

pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
B-opció válságban magyar módra

A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

Café Magyarország 2020.04.08.
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

Kávé akadémia 2020.03.20.

H i r d e t é s