Kávéházak versenye 2006.02.10.

Factory - Uno kapuziner, perfavore!

Kávéházak Versenye 2005 >>benevezett kávézó>> Pesten különösen nehéz felkutatni azokat a helyeket, ahol Café Crème kapható. Igazi Kapuzinert pedig szinte nem is kapni. Az olasz eszpresszó-kultúra mintha teljesen letarolta volna a várost. A Franziskaner ritka, a Wiener melange szintúgy, de eltűnt a szimpla és a dupla is.


Amerre fordulsz, mindenki espressót, cappuccinót vagy latte macchiatót iszik. Ezért persze nem lehet haragudni az olaszokra, kávéiskolájuk – jellegzetes pörkölésű keverékeik és a kávéitalok – megérdemelten váltak népszerűvé.

Egyedül az fájó, hogy ezáltal egyfajta egyoldalúság alakult ki a mai magyar kávézási szokásokban. Ki hallott már olyat, hogy egy sörözőben csak Arany Ászok kapható? Ha a vendég akarja, ihat egyéb magyar, vagy külföldi söröket is.

A kávés vendéglátóhelyek egyelőre még nem tudnak több kávéfajtában és több kávémárkában gondolkodni. Ahol – példának okáért – Segafredo van, ott csak az van. Persze a többféle kávé több ismeretet, más és más elkészítési módot igényel.

A Pesten nemrég nyílt Café Factory tett most kísérletet, hogy többféle iskola és ízlés kávéitalából választhassunk. Falai között jól megférnek egymással a különböző kávémárkák termékei. Az elkészítés különböző módozataihoz pedig barista szakoktatók tanácsát kérték. Tudják, mitől bécsi a bécsi, és mi a szimpla. Ha pedig valaki maradni akar a cappuccinónál, azt is megteheti.

H i r d e t é s

pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
B-opció válságban magyar módra

A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

Café Magyarország 2020.04.08.
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

Kávé akadémia 2020.03.20.

H i r d e t é s