Kávézóláncok 2019.12.27.

A Blue Bottle Coffe 2020-ra hulladékmentes lesz

A Nestlé által támogatott butikkávé-lánc célul tűzte ki, hogy 2020 végéig megszünteti az Egyesült Államokban található kávézóiban forgalmazott egyszer használatos poharaikat, melyek legalább 90%-a a hulladéklerakókban végzi.


A Blue Bottle nyílt levélben ismerte el, hogy az Egyesült Államokban évente kiadott 12 millió egyszer használatos poharai legtöbbje még mindig hulladéklerakókba kerül, annak ellenére, hogy teljesen komposztálhatók.

A probléma leküzdése érdekében a lánc, amely körülbelül 64 amerikai üzlettel, 16 japánnal és négy dél-koreai üzlettel rendelkezik, kijelentette, hogy a kiválasztott San Francisco-i üzletekben tesztelni fogja a „zéró egyszer használatos pohár” programot, azon erőfeszítései részeként, melyek célja az egyszer használatos poharak és csomagoló anyagok gyakorlati megszüntetése a teljes amerikai portfóliójában.

Ez a próba olyan újrahasznosítható poharakat foglal magában, melyeket letét ellenében kölcsönözhetnek ki a kávézni vágyók, majd visszaadhatják azokat az üzleteknek, ahol megtisztítják és újrahasznosítják azokat. A lánc által kínált gyorsételek újrafelhasználható tárolókban lesznek elérhetők, míg a babkávé ömlesztve kerül a kiskereskedelembe a csomagolási hulladék csökkentése érdekében - mondta a cég.
blue-bottle

"Nem félünk beismerni, hogy a probléma részét képezzük ... Meg akarjuk mutatni a vendégeinknek és a világnak, hogy meg tudunk szabadulni az eldobható csészéktől a kávézóinkban" - írta a cég vezérigazgatója, Bryan Meehan.

Nemzetközi kutatások azt mutatják, hogy az amerikai kávézó fogyasztói egyre inkább hajlandók újrahasznosítani vagy újra felhasználni az elvihető csészéket. A megkérdezettek 62%-a motivált lenne arra, hogy újrafelhasználható kávéscsészét használjon a boltban, ha árengedményt, vagy extra hűségpontot kap.

A bejelentés nem sokkal azután jelent meg, hogy a Blue Bottle anyavállalata, a Nestlé -, amely 2017-ben megszerezte a kávélánc többségi részesedését, - bejelentette, hogy 2025-ig az összes csomagolását újrafelhasználhatóvá vagy újrahasznosíthatóvá teszi.

Fotók: Flickr

Küri Attila

H i r d e t é s

x-presso

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

Az igazi coffee art: beszélgetés Polgár Zitával cikk borítóképe
Az igazi coffee art: beszélgetés Polgár Zitával

A kávé szinte minden érzékszervünket elbűvöli, hisz milyen jó a fagyos téli napokon a forró csészét markolni vagy a jeges italunkat nyáron kortyolni, de a frissen pörkölt vagy a csészében elfogyasztásra váró kávé jellegzetes illata, az espresso gép és a kotyogós kávéfőző sistergő hangja, illetve egy tulipánmintás latte vagy egy pontosan rétegzett melange látványa mindenkit rabul tud ejteni. Ezt talán csak egy festőművész fokozhatja, aki kávéval fest és alkot lélegzetelállító képeket.

Coffee Art 2020.02.19.
Tejet a kávéba. Na de milyet? cikk borítóképe
Tejet a kávéba. Na de milyet?

A magyar kávékultúrában igen elterjedt az ital tejjel való fogyasztása. Hogy miért? Véleményem szerint leginkább a kávé savasságát és kesernyés aromáját kívánjuk így kompenzálni. Ahogyan korábban a cukorral kapcsolatban, úgy itt is megjegyezném: a jó minőségű kávé feketén is kitűnő! Ha ennek ellenére sem tudod elképzelni kedvenc frissítődet „feljavítás” nélkül, itt van néhány jó tanács a tökéletes íz (és állag) eléréséhez.

Kávé akadémia 2020.02.08.

H i r d e t é s