Kávézóláncok 2009.10.14.

Tchibo kávézólánc

Melyik híres kávézólánc indította elsőként üzleteit? Válaszként a legtöbben kapásból rávágnák: természetesen az amerikai Starbucks. És milyen nagyot tévednének - térben és időben egyaránt.



Történet

A Max Herz és Karl Tchilling-Hiryan által alapított Tchibo cég már 1955-ben megnyitotta első, kávébárral egybeépített üzletét.
A Tchibo név az alapító Tchilling nevéből és a német Bohnen (kávébab) szóból kialakított mozaikszó. A cég pontosan 60 éve, 1949-ben kávé-csomagküldő szolgálatként kezdte meg tevékenységét Németországban, mára Európa egyik kiemelkedő kiskereskedelmi üzlethálózatát tudhatja magáénak.
A kávézólánc üzletei a hagyományos kávékínálat és a kimért kávék mellett 1973-tól kínálnak kiváló minőségű "non food" termékeket is. A Tchibo ezáltal egyedülálló modellt valósít meg: igazi kávézói környezetben ötvözi a minőségi szemes és őrölt kávé kínálatot a rendszeresen megújuló "nem élelmiszer" termékek széles választékával.
Napjainkban Németországban a Tchibo üzletek száma hozzávetőlegesen 900. Ezek közül 500 üzletben működik kávébár. A kelet-közép európai régióban, hazánkon kívül Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában működnek üzletek. Magyarországon 2007-ben nyílt az első egység, ma már három helyszínen – Budapesten az Arena Plázában és a MOM Park bevásárlóközpontban, vidéken a pécsi Árkádban – várják a kávézás szerelmeseit.

Keverék és pörkölés

A Tchibo tapasztalata szerint a magyarok ízléséhez az olaszos kávék állnak a legközelebb. 2009. augusztusában ezért vezették be a kávébárban a Tchibo "Espresso Sizilianer Art" kávét. A klasszikus, intenzív eszpresszó kávékeverék jellegzetes szicíliai karakter: erős, textúrája testes, enyhén fűszeres aromával. A kávé nemes arabika és robuszta kávéfajták keveréke. A keverék már kiskereskedelmi forgalomban is kapható.
A Tchibo kávék egyedülálló aromájukat a különleges pörkölési eljárásnak köszönhetik: a különböző régiók kávészemeit (például Kenya, Brazília, stb.) külön pörkölik, és csak később keverik össze. Ezt az eljárást hívják "pörkölés utáni keverésnek", mely összhangba hozza a kávészemek sajátos aromáját.

Kávébár

A kávébárban mindenki meggyőződhet a Tchibo kávés szakértelméről. Az üzletek eladói kétcsaptelepes Elektra kávégépeken készítik a kávét. A klasszikus választékelemek mellett, a visszatérő vendégek kedvéért szezonálisan változó kávékülönlegességeket is kínálnak: a nyári kínálatban a vanília sziruppal ízesített frappé, a klasszikus jeges kávé (fagylalttal) és az espresso affogato is megjelent.

Szemes kávé kínálat

A kávé ínyencek örömére az üzletekben megvásárolhatóak a Tchibo Exclusive Origins területszelektált kávék, melyek – a különböző termőterületeknek köszönhetően – ízük és aromájuk alapján markánsan megkülönböztethetőek egymástól. Az egyes ízkarakterekről a tudatos vásárlók tájékozódhatnak a következő oldalon>>

A Tchibo Exclusive Origins szemes kávé kizárólag a Tchibo üzleteiben kapható.

Választék kávé mellé

A reggeli nélkül otthonról elindulók kedvéért került bevezetésre a "Reggeli Menü":
friss vajas croissant vagy csokis párna mellé
egy csésze Tchibo kávé a klasszikus kínálatból,
és 1,5 dl 100%-os narancslé.
A kávébár finom süteményekkel is kényezteti vendégeit, melyek kézzel készülnek. Alapanyagnak kizárólag első osztályú vajat, valódi belga csokoládét és természetes eredetű krémeket használnak. Sem margarin, sem másmilyen adalékanyag nem kerül a desszertekbe.

Az eszpresszó sztenderd

A Tchibo üzletekben az "Espresso Sizilianer Art" keverék készítési sztenderdje a következő:

  • 7,5 – 8 gr kávéőrleményből
  • 40 ml kávéital készül (krémmel együtt)
  • 30+/- 3 másodperces lefolyási idő alatt.

    Belső képzés

    Varga Eszter, a Tchibo üzletek menedzsere nyilatkozta:
    "Munkatársaink tréningje egy hónapig tart. Ez alatt az idő alatt nemcsak azt tanulják meg, hogy hogyan lehet a vásárlóinkat úgy kiszolgálni, hogy a Tchibo-ban történő vásárlás élmény legyen számukra, hanem széleskörű ismereteket is kapnak termékeinkről – így a Tchibo szemes és helyben fogyasztható kávéiról is.
    Baristák tartanak tréninget az üzletben dolgozó kollégáknak, hiszen fontos, hogy pontosan ismerjük kávéink ízvilágát és élményértékét. Így azt tudjuk adni a vásárlónak, ami az ő ízlésének leginkább megfelelő. A kávé kiválasztása és elkészítése során nemcsak a vásárló preferenciáit törekszünk megismerni, de igyekszünk neki érdekességeket és sok hasznos információt elmondani a kávéról. Fontosnak tartjuk, hogy kollégáink jól érezzék magukat munka közben, mert így nemcsak egy kiváló kávéval és egy finom süteménnyel tudják kecsegtetni a vásárlóinkat, hanem kedves, barátságos hangulattal és egy hiteles Tchibo mosollyal is, amiért mindig érdemes visszatérni hozzánk.
    "

  • H i r d e t é s

    pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

    H i r d e t é s

    Kávéházak magazin

    B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
    B-opció válságban magyar módra

    A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

    Café Magyarország 2020.04.08.
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

    Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

    Kávé akadémia 2020.03.20.

    H i r d e t é s