Szeretem Budapestet 2006.04.19.

Koffeinfüggő Budapest

Koffeinfüggő lesz Budapest, ha megvalósulnak a Budapest Szíve pályázat ötlettervei, írja az Index. A Budapest belvárosának felélesztését megcélzó városépítészeti ötletpályázat díjait még márciusban adta át a főpolgármester az Erzsébet téri Gödör Klubban. Az első díjat egy magyar építész csoport kapta. Kávézókat terveztek, a köbön.


Ha sikerül valamennyit megvalósítani ezekből az álmokból, akkor a kávézók főszerepet kaphatnak a belvárosban. Az autók részben eltűnnének, az utakat egyirányúsítanák , vagy a föld alá vezetnék. Van olyan terv is, amelyen várárok szerepel, amiben szintén kávézókat és üzleteket képzelnek el.

A lényeg, hogy a gyalogosok birtokba vehetnék az utcákat és a tereket, a kiülős helyek számát megnövelnék és a Dunát biztonságos úton elérhetővé tennék.

Egy példa: ezentúl a Károly körúti fák közt mehetünk majd le a Belgrád rakpartra. 12 méter széles sétány húzódik előttünk, bicikliúttal, díszburkolattal. A két sor fa árnyékában éttermek és kávézók teraszai, ameddig a szem ellát. Úgylegyen.

Hogy mégse rugaszkodjunk el teljesen a valóságtól, jegyezzük meg itt, az ötletpályázat megengedte, hogy a tervezők ne tervezzenek a pénzzel.

A gondolatok tehát korlátok nélkül szárnyalhattak, és legalább annyi kiderült a tervekből: az élhető világvárost nem úgy képzeljük el, ahogyan ma létezik.

Ez a városfejlesztési ötletpályázat a harmadik volt egy éven belül. A határok nélküli tervezgetés ötletét még a Szeretem Budapestet Mozgalom gondolta ki 2005 derekán. Akkor a város különböző területeit a Dunán összekötő "dokkoló" vitte el a pálmát. A kis dunai jármű kiötlői mellett további pályaművek gondolták újra a Duna part és a város kapcsolatát. Ezenkívül hasonló pályaművek érkeztek az Új Budapest Központ által, szintén tavaly meghirdetett tervpályázatra is.

H i r d e t é s

pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

H i r d e t é s

Kávéházak magazin

B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
B-opció válságban magyar módra

A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

Café Magyarország 2020.04.08.
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

Kávé akadémia 2020.03.20.

H i r d e t é s