Téma 2008.08.06.

Megalakult a Kávéházak Egyesülete

Több mint egy évtized telt el azóta, hogy az újra ébredő kávéházi életről a Budapesti Negyed, egy vaskos tanulmánykötetet jelentetett meg. Ez a munka rögtön alapmű lett a kávéházakat szeretők és üzemeltetők között. Gyakorlatba áthelyezhető ismeretet adtak a kezünkbe a szerzők a nagy kávéházi konjunktúra mindennapjairól, eszközeiről és legfőbb művelőiről.


Igazi ágazati változások 2000 után következtek. A 2003-ban alapított Kávéházak.hu 2004-ben indította az első Kávéházak versenyét, amelyet azóta évente megrendez. Ugyanebben az évben indult először Barista Bajnokság a Barista Világbajnokság előselejtezőjeképpen. Az uniós csatlakozással megsokszorozódott a Magyarországon elérhető kávémárkák száma. Háromszor tartott azóta a szakma összejövetelt Kávés Konferencián, elindult Cafe & Bar néven az első életképes kávés és koktélos szakmai lap, és 2008 nyarán megrendezésre került az első nagyszabású kávés rendezvény, a Kávé és Koktélfesztivál Budapesten a Millenárison.

Sajnos mindeközben Magyarországon a gazdasági "klíma" egyre fagyosabb lett: nem kedvezett a vendéglátó piac bővülésének a torz adórendszer, megszűnt az alacsonyabb áfakulcs, drasztikusan nőttek az élőmunka terhek, szigorodott a szabályozás, mely utóbbival sajnos nem járt együtt a szabályozók ésszerűsödése.

Mi kávés vendéglátók, a 2008-as Kávés Konferencián egyetértésünket fejeztük ki a kávéházi szakma közös fontos kérdéseiben, és közös érdekeink képviseletében ez év júniusában a Kávé és Koktélfesztiválon aláírtuk a Kávéházak Egyesületének alapító okiratát
Valljuk, hogy a kávés vendéglátás a magyar társadalom és kultúra felismert értéke és a magyar életvitel jellemző eleme, ezért a kávés vendéglátás vállalható életforma, elismert hivatás és versenyképes üzlet kell hogy legyen.
Ebben a szellemben tevékenykedünk, és nyújtunk tagjainknak üzleti, szakmai és emberi segítséget.

Céljaink:
- Közös érdekképviselettel fellépni a vendéglátás piacán, a beszállítók, az állam, a települések és a szakhatóságok viszonyában.
- Párbeszéden keresztüli önmeghatározással a kávés vendéglátás számára rendes helyet biztosítani a TEÁOR-ban és a vendéglátó szakoktatás tananyagában.
- Országos marketingesemények szervezésével és társszakmák rendezvényein való részvétellel növelni a kávés vendéglátás ismertségét és elismertségét.
- Saját fórumokkal, portállal és sajtóval segíteni a kávés vendéglátás kommunikációját és működését.
- Nemzetközi kapcsolatokkal és társszervezeti kapcsolatokkal katalizálni az ágazat fejlődését.

  • Ehhez a cikkhez forrásként a Vendéglátás- Online 2008. 08. 06-i cikkét használtuk.

  • H i r d e t é s

    x-presso

    H i r d e t é s

    Kávéházak magazin

    A Starbucks TOP3 tippje vizsgázóknak cikk borítóképe
    A Starbucks TOP3 tippje vizsgázóknak

    A vizsgaidőszak végéhez közeledve az elmúlt 3 napban három igazán jó tanácsot gyűjtött össze a Starbucks Magyarország az Instagram profilján, melyek megtartásával bárki kihozhatja magadból a maximumot.

    Kávézóláncok 2020.01.18.
    100 éves tradicionális katalán kávé Magyarországon cikk borítóképe
    100 éves tradicionális katalán kávé Magyarországon

    Egy évszázados centenáriumát ünnepli idén a felső prémium kategóriájú kávékat készítő és forgalmazó Cafes Cornellá. A katalán családi vállalkozás remekműveit hazánkban is meg lehet kóstolni. (x)

    Café World 2020.01.15.
    Arabica és robusta – a két vetélytárs?! cikk borítóképe
    Arabica és robusta – a két vetélytárs?!

    Meglepő módon (tudomásunk szerint) nagyjából százféle kávénövény létezik, mi mégis csupán háromnak fogyasztjuk a termését. A coffee liberica rendkívül ritka, így igen csekély mennyiségben kerül csak kereskedelmi forgalomba. A világ kávétermésének mindössze 2-3%-át jelenti. A csomagolások hátoldalán található leírásokat böngészve nagy valószínűséggel az arabica és/vagy a robusta kifejezésekkel találkozol. Te tudod, hogy pontosan mit takarnak ezek az elnevezések? (x)

    Kávé akadémia 2020.01.13.

    H i r d e t é s