Téma 2008.08.06.

Megalakult a Kávéházak Egyesülete

Több mint egy évtized telt el azóta, hogy az újra ébredő kávéházi életről a Budapesti Negyed, egy vaskos tanulmánykötetet jelentetett meg. Ez a munka rögtön alapmű lett a kávéházakat szeretők és üzemeltetők között. Gyakorlatba áthelyezhető ismeretet adtak a kezünkbe a szerzők a nagy kávéházi konjunktúra mindennapjairól, eszközeiről és legfőbb művelőiről.


Igazi ágazati változások 2000 után következtek. A 2003-ban alapított Kávéházak.hu 2004-ben indította az első Kávéházak versenyét, amelyet azóta évente megrendez. Ugyanebben az évben indult először Barista Bajnokság a Barista Világbajnokság előselejtezőjeképpen. Az uniós csatlakozással megsokszorozódott a Magyarországon elérhető kávémárkák száma. Háromszor tartott azóta a szakma összejövetelt Kávés Konferencián, elindult Cafe & Bar néven az első életképes kávés és koktélos szakmai lap, és 2008 nyarán megrendezésre került az első nagyszabású kávés rendezvény, a Kávé és Koktélfesztivál Budapesten a Millenárison.

Sajnos mindeközben Magyarországon a gazdasági "klíma" egyre fagyosabb lett: nem kedvezett a vendéglátó piac bővülésének a torz adórendszer, megszűnt az alacsonyabb áfakulcs, drasztikusan nőttek az élőmunka terhek, szigorodott a szabályozás, mely utóbbival sajnos nem járt együtt a szabályozók ésszerűsödése.

Mi kávés vendéglátók, a 2008-as Kávés Konferencián egyetértésünket fejeztük ki a kávéházi szakma közös fontos kérdéseiben, és közös érdekeink képviseletében ez év júniusában a Kávé és Koktélfesztiválon aláírtuk a Kávéházak Egyesületének alapító okiratát
Valljuk, hogy a kávés vendéglátás a magyar társadalom és kultúra felismert értéke és a magyar életvitel jellemző eleme, ezért a kávés vendéglátás vállalható életforma, elismert hivatás és versenyképes üzlet kell hogy legyen.
Ebben a szellemben tevékenykedünk, és nyújtunk tagjainknak üzleti, szakmai és emberi segítséget.

Céljaink:
- Közös érdekképviselettel fellépni a vendéglátás piacán, a beszállítók, az állam, a települések és a szakhatóságok viszonyában.
- Párbeszéden keresztüli önmeghatározással a kávés vendéglátás számára rendes helyet biztosítani a TEÁOR-ban és a vendéglátó szakoktatás tananyagában.
- Országos marketingesemények szervezésével és társszakmák rendezvényein való részvétellel növelni a kávés vendéglátás ismertségét és elismertségét.
- Saját fórumokkal, portállal és sajtóval segíteni a kávés vendéglátás kommunikációját és működését.
- Nemzetközi kapcsolatokkal és társszervezeti kapcsolatokkal katalizálni az ágazat fejlődését.

  • Ehhez a cikkhez forrásként a Vendéglátás- Online 2008. 08. 06-i cikkét használtuk.

  • H i r d e t é s

    pannonkave.hu kávékóstoló banner kép

    H i r d e t é s

    Kávéházak magazin

    B-opció válságban magyar módra cikk borítóképe
    B-opció válságban magyar módra

    A turizmus és vendéglátás volt az első szektor, mely megérezte a COVID-19 új koronavírus járvány terjedését lassító védelmi és korlátozó intézkedések hatását, a fogyasztói kör elmaradásából adódó bevételkiesést, ám talán pont ezért, itt indultak el az első kreatív és alternatív megoldások is, hogy miként tudják túlélni ezt a válságos helyzetet. Lássunk pár példát, kinél mi a B-opció.

    Café Magyarország 2020.04.08.
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke cikk borítóképe
    Kopi Luwak: Exkluzív és méregdrága a cibetmacska ürüléke

    Egy kávé, melyből egy csészényi adag körülbelül 10 ezer forintot kóstál, kilogrammonkénti ára pedig nagyjából vetekszik a szarvasgombáéval. Ez a kivételes gasztronómiai különlegesség bizony nem a kotyogósba való… de valójában mekkora árat fizetünk érte?

    Kávé akadémia 2020.03.20.

    H i r d e t é s